Mandík FDMB - požární klapky pro čtyřhranné potrubí
Hranaté požární klapky Mandík FDMB (dříve Mandík PKTM III) jsou požární uzávěry v potrubních rozvodech vzduchotechnického zařízení, které zabraňují šíření požáru a zplodin hoření z jednoho požárního úseku do druhého uzavřením vzduchovodů v místech osazení dle ČSN 73 0872.
List požární klapky Mandík FDMB uzavírá samočinně průchod vzduchu pomocí uzavírací pružiny nebo zpětné pružiny servopohonu. Uzavírací pružina je uvedena v činnost stiskem tlačítka spouštění nebo impulsem od tavné teplotní pojistky. Zpětná pružina servopohonu je uvedena v činnost při aktivaci termoelektrického spouštěcího zařízení BAT, stisknutí resetovacího tlačítka na BAT, nebo při přerušení napájení servopohonu.
- klapky od 100 × 100 mm do 1 000 × 500 mm
- CE certifikace dle EN 15650
- testováno dle EN 1366-2
- klasifikováno dle EN 13501-3+A1
- těsnost dle EN 1751:
- přes těleso: A<160 nebo B<160 třída B – A≥160 a B≥160 třída C
- přes list klapky: třída 2 - požární odolnost až EIS 120 - 500 Pa
- korozivzdornost dle EN 15650
- cyklování C 10 000 dle EN 15650
- ovládání klapek mechanické nebo pomocí servopohonu
- pro maximální rychlost 12 m/s a tlakový rozdíl na klapce 1 200 Pa
- zze použít v prostředí s nebezpečím výbuchu
Po uzavření listu je čtyřhranná požární klapka Mandík FDMB utěsněna proti průchodu kouře silikonovým těsněním. Na přání zákazníka lze dodat s těsněním bez příměsi silikonu. Současně je list klapky uložen do hmoty, která působením zvyšující se teploty zvětšuje svůj objem a vzduchovod neprodyšně uzavře. Klapky se vyrábějí se dvěma revizními otvory.
Požární klapky Mandík FDMb nahrazují klapky typu PKTM III, FDMD, PKTM 90, PKTM90PM
Požární klapky Mandík FDMB jsou vhodné pro zabudování v libovolné poloze ve svislých a vodorovných průchodech požárně dělících konstrukcí. Tělesa požárních klapek Mandík FDMB do čtyřhranného potrubí jsou z pozinkovaného plechu bez další povrchové úpravy. Listy klapek jsou vyrobeny z bezazbestových požárně odolných desek z minerálních vláken.
-
.01 - ruční a teplotní
-
.02 - ruční a teplotní (ZÓNA 1,2)
-
.11 - ruční a teplotní s koncovým spínačem („ZAVŘENO“)
-
.12 - ruční a teplotní s koncovým spínačem („ZAVŘENO“) (ZÓNA 1,2)
-
.40 - se servopohonem BF 230-TN - napájecí napětí AC 230 V
-
.41 - se servopohonem BF 24-TN, s optickým hlásičem kouře ORS 142 K a napájecí jednotkou BKN 230-24-MOD (napětí sestavy AC 230 V)
-
.42 - se servopohonem ExMax-15-BF (AC 230 V, AC/DC 24 V) s termoelektrickým aktivačním zařízením (ZÓNA 1,2)
-
.50 - se servopohonem BF 24-TN - napájecí napětí AC/DC 24 V
-
.51 - se servopohonem BF 24-TN, s optickým hlásičem kouře ORS 142 K (napětí sestavy AC/DC 24 V)
-
.60 - s komunikačním a napájecím zařízením BKN 230-24 se servopohony BF 24-TN-ST .60
-
.61 - s komunikačním a napájecím zařízením BKN 230-24-C-MP, se servopohonem BF 24-TN-ST a s optickým hlásičem kouře ORS 142 K
-
.62 - s komunikačním a napájecím zařízením BKN 230-24MP a se servopohonem BF 24TL-TN-ST (Top-Line) pro připojení na MP-Bus
-
.63 - s komunikačním a napájecím zařízením BKN 230-24-MOD, se servopohonem BF 24-TN-ST a s optickým hlásičem kouře ORS 142 K
-
.64 - s komunikačním a napájecím zařízením BKN 230-24LON a se servopohonem BF 24TL-TN-ST (Top-Line) pro připojení na LonWorks
-
.80 - ruční a teplotní se dvěma koncovými spínači („OTEVŘENO“, „ZAVŘENO“)
-
.81 - ruční a teplotní se dvěma koncovými spínači („OTEVŘENO“, „ZAVŘENO“) (ZÓNA 1,2)